You are currently viewing Literka Ó

Literka Ó

Marta Majewska – Burmistrz Miasta Hrubieszowa z pracownikami Urzędu Miasta i jednostek pomocniczych, mieszkańcami miasta, Panią Komendant Komendy Powiatowej Policji w Hrubieszowie Wiolettą Pawluk z funkcjonariuszkami, Prezesem Zarządu Firmy KARPAD-BUD Sp. z o.o. Tomaszem Polkiem, w ramach akcji charytatywnej #dalejwyżejrazem w sobotę 22 sierpnia 2020 r. wykręcili RAZEM ok 95 kilometrów dobra w kształcie ❤️ , czyli trasę literki Ó 🚴‍♂️🚴‍♀️🚵🚵‍♀️ dla Oddziału Dziecięcego hrubieszowskiego szpitala 🏥42 uczestników ‼️ w różnymi wieku, różnych zawodów, z różną kondycja fizyczną połączył w sobotni poranek wspólny cel i chęć zrobienia czegoś dobrego 😍

Poniżej przedstawiamy dwie relacje:

osoby z grupy, która przejechała całą trasę, czyli Ornatowice – Zawalów – Ornatowice (95 km) oraz drugiej osoby, z połowy trasy, tj. Ornatowice – Zawalów (50 km) 👇👇👉„Wystartowaliśmy ok. godz. 8.30 z miejscowości Ornatowice dzieląc się na dwie grupy: grupa 11 osób – cała trasa, pozostali uczestnicy – połowa trasy, czyli prawa część serca. Na początku dość krótki odcinek drogi gruntowej, jedno wzniesienie, które poczuliśmy w nogach i rękach, bo zmusiło nas do zejścia z rowerów, a potem równo po asfalcie, czysta przyjemność 🙂 Bez większego wysiłku jechaliśmy kilometr za kilometrem z uśmiechami na twarzach z przeświadczeniem, że pokonamy dystans 50 km bez większego trudu. Do miejscowości Teratyn o nasze bezpieczeństwo dbał patrol policji 🚓, który nadzorował ruch drogowy w najbardziej niebezpiecznych fragmentach trasy i właśnie od Teratyna z kilometra na kilometr, aż do Trzeszczan było tylko trudniej. Żar lejący się z nieba ☀️ wzniesienie za wzniesieniem powodowały, że opadaliśmy z sił. Pokonywaliśmy jedno wzniesienie, a za nim pojawiało się kolejne i kolejne… ⛰W pewnym momencie z drogi asfaltowej skręciliśmy w polną drogę, nierówną, kamienistą, z głębokimi bruzdami pozostawionymi po spływającej wodzie. Każda część naszego ciała odczuła nierówny teren. I pojawiły się znowu górki i wzniesienia, wyższe i niższe 🏔, które wymuszały zejście z roweru i pchanie go ostatkiem sił do góry, żeby na szczycie przekonać się, że to nie koniec, że przed nami kolejne. Optymizm jednak nas nie opuszczał, a myśl, że przecież robimy to w szlachetnej sprawie pchała nas do przodu i dodawała sił ❤️W Trzeszczanach, po przejechanych 30 km byliśmy ok. godz. 11.30. Chwila na odpoczynek, wyprostowanie nóg, uzupełnienie wody oraz kalorii, kilka zdjęć i dalej w drogę, ostatnie 20 km do Zawalowa, miejsca naszej mety. Ten fragment trasy wprawdzie prawie w całości po asfalcie, okazał się jednak trudny ze względu na wysoką temperaturę. Żar z nieba i od nagrzanego asfaltu odebrał resztki sił 😥Zmęczeni, bardzo zmęczeni, ale szczęśliwi ok. godz. 13.30 dotarliśmy do Zawalowa, gdzie czekał na nas transport do Hrubieszowa oraz przepyszne lody 🍦🧁

Grupa śmiałków, która odważyła się przejechać całą trasę, jak opisuje Wojciech Stefaniak, podzieliła się na dwie mniejsze, określane w slangu kolarskim “uciekinierów” i “pościgową”. Oto jego relacja: 👇👇👉„Po ujechaniu ok. 6 km grupy ponownie połączyły się w celu udzielenia pomocy ks. Witkowi, który miał na trasie wypadek. Każdy z nas miał jakieś zadanie do wykonania, każdy czuł strach i niepokój, oczekiwanie na karetkę przeciągało się w wieczność. Po przekazaniu Witka służbom medycznym 🚑 wiedząc że jest bezpieczny, kontynuowaliśmy jazdę. Grupa znowu się podzieliła. Nim ochłonęliśmy po wydarzeniach z Witkiem, ujechaniu ok. 15 km i zjechaniu w teren zaczęła się “ciężka praca” i adrenalina robiła swoje. Każdy km napawał nas dobrym humorem, żartami i optymizmem, krzesaniem mocy 😍Trasa przerosła najśmielsze oczekiwania. 95km wytężonego wysiłku po żużlu, nieszczęsnych płytach betonowych, piachu, lesie z wąwozami, polnych ścieżkach, podjazdach (1913m), ale cel akcji, urokliwe widoki Skierbieszowskiego Parku Krajobrazowego i lody 🍦w Zawalowie zrekompensowały wszystko.

Dojazd na metę, czyli do Ornatowic, ekipy”pościgowej” o godz. 15:30.Dziękujemy wszystkim uczestnikom za tak liczny udział i wspaniałą atmosferę podczas rajdu 👏🤝🥰. RAZEM daliśmy radę ‼️💪

Zachęcamy do wsparcie finansowego akcji 👇👇https://zrzutka.pl/yjepcs